Se decongestionează traficul Cluj-Oradea. Se finalizează încă 2 tronsoane din Autostrada Transilvania. Bolojan a anunțat soluția pentru Meseș
- Scris de Ziua de Cluj
- azi, 14:35
- Economie
- Ascultă știrea
Premierul Ilie Bolojan a anunțat vineri, după o vizită pe șantierul Autostrăzii Transilvania, că două sectoare din județele Cluj, Sălaj și Bihor vor fi finalizate anul viitor, iar tronsonul spre granița cu Ungaria va fi gata în 2027.
„La jumătatea anului 2027, cu excepţia zonei din Sălaj, zona Meseş - municipul Zalău, practic va fi continuitate asigurată pe Autostrada Transilvania”, a spus premierul, potrivit news.ro.
El a subliniat importanța proiectului pentru nordul României.
„Cel mai important proiect de conectivitate rutieră pentru jumătatea de nord a României cu Uniunea Europeană este Autostrada Transilvania. Şi suntem în situaţia în care, anul viitor, două tronsoane pe teritoriul judeţelor Cluj, Sălaj şi Bihor vor fi finalizate. Asta înseamnă că încă 70 de kilometri de autostradă va intra în funcţiune şi, aşa cum a fost aici prezentarea, în 2027 se va termina şi acest tronson înspre graniţa cu Ungaria. Asta înseamnă, deci, că la jumătatea anului 2027, cu excepţia zonei din Sălaj, zona Meseş-municipiul Zalău, practic va fi continuitate asigurată pe Autostrada Transilvania”, a declarat Bolojan.
Premierul a explicat că realizarea tunelului din zona Meseş va dura mai mult, dar s-a găsit o soluție provizorie pentru a putea folosi cât mai mult Autostrada Transilvania.
„Având în vedere durata lucrărilor la tunelul care este prevăzut în zonă, care, aşa cum aţi aflat, este estimată la cinci ani de zile, soluţia provizorie este să se execute cealaltă parte şi să se folosească centura municipiului Zalău, în aşa fel încât în 2028-2029 să putem practic folosi aceasta importantă arteră de comunicaţie, în aşa fel încât cei care vin din Republica Moldova, din Bucovina, din judeţele din nordul Transilvaniei să ajungă mai repede în ţările Uniunii Europene, miile de camioane care astăzi vin pe tronsonul foarte aglomerat dintre Cluj-Napoca şi Oradea, care congestionează localităţile, care generează nenumărate accidente în trafic, să poată circula mai bine. Asta înseamnă câştiguri pentru exportatorii români, asta înseamnă o siguranţă mai mare în trafic”, a punctat Bolojan.
Directorul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol, a declarat că există o mobilizare foarte bună a constructorului român între Suplacu de Barcău şi Chiribiş.
“Cifrele de astăzi confirmă determinarea constructorului de a finaliza rapid lucrările: 505 muncitori și 237 de utilaje sunt pe șantier.
Stadiul fizic a depășit 60%, iar evoluția pe structurile critice este vizibilă”, a transmit Cristian Pistol.
“Obiectivul, să deschidem în 2026”
“Podul peste lacul de acumulare (km 6+655): structura emblematică a acestui tronson intră în linie dreaptă. Pe o cale se aplică vopseaua anticorozivă, iar pe cealaltă suprastructura este gata.
Viaductul Valea Saldabagiului: S-au montat grinzile pe 3 deschideri și s-au consolidat fundațiile.
Viaductele de la km 16 și km 17 (Valea Honțiu): grinzile sunt sus (24, respectiv 40 de bucăți), iar acum se lucrează la armarea și cofrarea plăcii de suprabetonare.
Obiectivul nostru este să deschidem această secțiune anul viitor. Asta înseamnă că, în 2026, vom putea circula pe 200 de km din cei 270 km ai Autostrăzii Transilvania!
Investiția de 884 milioane lei (fără TVA) este asigurată prin Programul Transport (PT). Demonstrăm că se poate construi rapid și în România, cu constructori români”, a mai precizat directorul general CNAIR.











